Ketabkhani Site


در حال حاضر این مسابقه غیر فعال است و شما نمی توانید، به سوالات پاسخ دهید یا پاسخ های قبلی خود را اصلاح کنید.
1- امام حسین علیه السلام در بیان انگیزه خویش از قیام کدام مورد را از انگیزه‌های قیام ذکر نفرمودند؟
 1-پیروی از سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام.
 2-امر به معروف و نهی از منکر.
 3-اصلاح در امت رسول خدا صلی الله علیه و آله.
 4-به دست آوردن حکومت بر مسلمین.
2- کدامیک از موارد زیر صحیح است؟
 1-معاویه به پسرش یزید سفارش کرده بود که با امام حسین علیه السلام درگیر شده و ایشان را به شهادت برساند.
 2-معاویه پیش از مرگ خویش با کشتن مخالفین مانند عایشه زمینه را برای حکومت یزید مساعد نمود.
 3-نامه نگاری کوفیان به امام حسین علیه السلام بعد از مرگ معاویه شروع شد و ایشان را به کوفه دعوت نمودند.
 4-یزید به حاکم مدینه دستور داد که در صورت عدم بیعت امام حسین علیه السلام ایشان را تبعید نماید.
3- کدامیک در مورد علم امام صحیح نمی باشد؟
 1-ائمه در مورد زمان و کیفیت شهادت خویش اختیاری نداشتند و باید تقدیر الهی را می پذیرفتند.
 2-امام حسین علیه السلام از خیانت اهل عراق و شهادت فرزندان و نزدیکان و اصحابشان اطلاع داشتند.
 3-همه امامان نسبت به زمان و کیفیت شهادت خویش از قبل آگاهی داشته اند.
 4-علم امام به گونه ای است که هرگاه امام بخواهد علم از سوی خدا به وی تعلیم داده می شود.
4- این حدیث از کدام معصوم است؟ «خدای عزوجل برشیعه غضب کرد و خدا مرا مخیر کرد بین نزول بلا بر من یا آنها، قسم به خدا من آنها را با جان خود حفظ کردم»
 1-امام باقر علیه السلام.
 2-امام کاظم علیه السلام.
 3-امام سجاد علیه السلام.
 4-امام عسگری علیه السلام.
5- در مورد علم و اختیار امام حسین علیه السلام نسبت به وقایع عاشورا کدامیک صحیح نمی باشد؟
 1-نصرت خدا بر امام حسین علیه السلام نازل شد ولی ایشان لقاء خدا را برگزیدند.
 2-در صورتیکه امام حسین علیه السلام از قدرت ها و امدادهای غیبی استفاده می کردند از بندگی خدا خارج می شدند.
 3-وقایع عاشورا با آگاهی قبلی امام حسین علیه السلام و براساس تقدیر الهی رخ دادند.
 4-در صورتیکه امام حسین علیه السلام از قدرت ها و امدادهای غیبی استفاده می کردند به بعضی از مقاماتی که خداوند برایشان قرار داده بود نمی رسیدند.
6- در مورد علم و مشیت الهی کدامیک صحیح نمی باشد؟
 1-هرچیزی که مورد مشیت الهی قرار گیرد الزاما مورد رضایت خداوند نیست.
 2-خداوند به علم ذاتی خود به همه چیز قبل از وقوع آن علم دارد.
 3-ممکن نیست انجام چیزی مورد مشیت الهی قرار گیرد، اما خداوند از انجام آن نهی فرموده باشد.
 4-منظور از مشیت خداوند، ایجاد و انشاء علمی «مشاء» قبل از تحقق آن در خارج است و در این مرحله امکان بداء وجود دارد.
7- در مورد مشیت الهی نسبت به امام حسین علیه السلام کدامیک صحیح نمی باشد؟
 1-مشیت تشریعی الهی براین بود که امام حسین ایستادگی نموده، تسلیم نشود.
 2-مشیت تشریعی الهی براین بود که دشمنان از جنگ با امام حسین خودداری کنند.
 3-مشیت تکوینی الهی براین بود که امام حسین علیه السلام به شهادت برسند.
 4-مشیت و اراده ائمه معصومین همواره در راستای مشیت الهی می باشد.
8- کدامیک از موارد صحیح نمی باشد؟
 1-یکی از فواید مهم قیام امام حسین آزمون مردمان و پناه بخشی به شیعیان می باشد.
 2-حکومت بنی امیه از زمان معاویه نزد مردم فاقد وجهه دین بوده و حکم معاویه، حکم دینی محسوب نمی شد.
 3-امام حسین برای اتمام حجت نزد حربن یزید ریاحی به او گفتند راه را برای ایشان و خانواده شان نبندد.
 4-نجات بندگان از ضلالت و گمراهی از فواید قیام امام حسین علیه السلام بود.
9- کدامیک از پاداش های الهی به سیدالشهداء علیه السلام می باشد؟
 1-شفا در تربت و اجابت دعا در نزد قبر ایشان.
 2-مدت زمان زیارت زائران در رفتن و برگشتن جزو عمرشان محسوب نمی شود.
 3-قرار دادن امامت در نسل آن حضرت.
 4-همه موارد فوق.
10- کدامیک از موارد زیر صحیح نمی باشد؟
 1-باتوجه به طیف متفاوت مخاطبان امام حسین علیه السلام نمی توان صرفاً از روی فرمایشات ایشان به رمز حرکت ایشان پی برد.
 2-تکلیف ظاهری امامان علیهم السلام همانند بقیه مردم بوده و لذا می توان تکلیف و وظیفه آنها را در شرایط مختلف تعیین نمود.
 3-فوایدی نظیر امربه معروف و نهی از منکر را نباید به عنوان تنها علت قیام امام حسین علیه السلام محسوب نمود.
 4-تنها محبوب خداوند، پیامبر و اهل بیت علیهم السلام بوده و اگر خداوند دیگران را دوست بدارد بخاطر آنها دوست می دارد.
11- امام حسین علیه السلام در پاسخ چه کسی فرمودند: «هرآینه اینکه من یک وجب دورتر از مکه کشته شوم برای من محبوب تر است از اینکه یک وجب نزدیکتر به حرم کشته شوم»
 1-محمد بن حنیف
 2-ابن عباس
 3-عبدالله ابن زبیر
 4-عبدالله بن عمر
12- در صورتی که امام حسین علیه السلام بیعت یزید را می پذیرفتند:
 1-در نهایت به شهادت نمی رسیدند.
 2-دشمنانشان به بیعت راضی می شدند.
 3-نتیجه آن خواری و ذلت بود.
 4-با آرامش زندگی می کردند و حکومت کاری به ایشان نداشت.



ورود به سایت
رمز عبور را فراموش کرده ام؟
نام کاربری و رمز عبور را فراموش کرده ام؟
ثبت نام نکرده ام؟ ثبت نام!

معرفی کتاب




کانال کتابخوانی در آپارات

کانال من بچه شیعه هستم در آپارات